torsdag 26. juli 2012

Laget, solgt og fått

Det er ikke så ofte jeg har tid og anledning til å lage kort bare sånn "for moro skyld". Det går i ett med bestillinger og kort jeg vil gi bort selv, det hender til og med at jeg må si nei til bestillinger og må bruke kjøpekort selv. (Ikke fordi jeg har så voldsomt mange bestillinger og gir bort så altfor mange kort selv, det er rett og slett fordi jeg er verdens tregeste kortlager!) Men i januar og godt ut i februar er det som regel stille, og da lager jeg opp det jeg rekker av kort til salgskassene mine. Jeg har en kasse på jobben og en kasse hjemme, kjekt å ha for plutselig kommer det noen og trenger et kort i full fart og tar til takke med et som er ferdig. Mulig jeg har skjemt bort folk, stort sett vil de ha spesialbestilte kort med navn og farger og tema som passer mottaker.
Jeg jobber i en bedrift med ca 70 ansatte. Ved spesielle anledninger som bryllup, fødsler og bursdager med runde tall blir jeg som regel bedt om å lage kort som skal være fra alle. Og så er det den gamle gruppa mi som har gitt hverandre en liten oppmerksomhet hvert år. Vi er 5 stk som har jobbet sammen i mange år og når vi har bursdag spleiser vi på en vinflaske og jeg må selvsagt lage kort. Det er vel og bra, helt til jeg har bursdag.... For de andre synes ikke at de kan bruke kjøpekort til meg! De får jo alltid spesiallagde kort med navn og full pakke. At det finnes andre kortlagere her i verden har de visst ikke oppdaget ennå, så hva skal de gjøre da...? Joda, da går de i salgskassa mi og tar et kort derfra! Dvs de TAR det ikke, de legger igjen penger til meg så de kjøper det jo. Siden det er sommer og ferietid ble det til at vi feiret bursdagen min idag, litt på forskudd. Og da fikk jeg vinflaska mi og kortet... som jeg har laget selv. Like spennende hvert år å se hvilket kort jeg får! hehehehe
De som har fulgt med i mappa mi på Rubberstamps forumet har kanskje sett dette kortet før. Men bloggen min er såpass ny, så her har jeg ikke lagt det ut tidligere. Siden jeg ikke har noe nytt å vise dere her, får jeg vise dere dette gamle som jeg nå har fått tilbake.
Kortet er forholdsvis enkelt laget, jeg har brukt MS kantpunch og Memory box dies. Mønsterarket med de svarte blomstene husker jeg ikke hvor er fra...

5 kommentarer:

morkaren sa...

Hvor må det være sjovt at få et af sine egne kort til sin fødselsdag, og de har da valgt et smukt kort med den populære memory krans på, tillykke med dagen. knus morkaren.

Gitte sa...

Tillykke med dagen. Sikke en sjov ide at du får et kort du selv har lavet. :-)
Knuzz.

Jytte sa...

Wow, hvor er det altså smukt!! Det sort/hvide look er så fint!!

Sandy Ang sa...

So chic your B&W card

Dortesjs sa...

waue super elegant kort

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...