søndag 12. mai 2013

Scrappe-shopping i Amsterdam

Jeg har vært i Amsterdam :) En fantastisk flott by! Jeg kunne ha skrevet et langt innlegg om turen og byen og vist dere massevis av bilder av kanaler og vakre bygninger o.l, men dette er jo ingen reiseblogg så den oppgaven overlater jeg til noen andre. Jeg er ikke så ofte ute og reiser, men når jeg skal noe sted sjekker jeg alltid om det er noen scrappebutikker der. Og det fant jeg i Amsterdam :) 

De Posthumus Winkel  - En gammel ærverdig butikk som ligger ganske sentralt i Amsterdam.
De har mange stempler, stempelputer, embossingpulver, lakkstempler og lakk, letterpress m.m. 
Merkelig nok kjøpte jeg ikke så veldig mye her - ett par pakker clearstamps på tilbud, 3 embossingpulver, 2 x 4 Dew Drops og et Hero Arts stempel. 

Den andre butikken jeg fant var De Blauwe Draad  Denne butikken ligger dessverre ikke så sentralt. Men det var slett ikke så vanskelig å komme seg dit. Trikk nr 1 Osdorp de Aker, stasjonen heter Meer en Vaart. Ca 20 minutter med trikken (kommer selvfølgelig an på hvor man tar den fra) og noen meter å gå til et stort kjøpesenter. Vi fant lett fram til kjøpesenteret, men slet litt med å finne selve butikken. Vi spurte den ene etter den andre, men ingen visste. Jeg begynte å få litt panikk, men endelig fant vi en som pekte oss inn i den innebygde delen av senteret. 
En kjempekoselig butikk! En vegg full av dies, dessverre var det mange tomme knagger og det ble enda fler tomme innen jeg var ferdig. Massevis av peel-off stickers, blomster, knapper, bånd og blonder og masse mer. Og selvfølgelig et enormt utvalg av 3D motiv.  Jeg orka ikke å bla gjennom alle mappene, hadde vel stått der ennå i såfall :)
Jeg kjøpte noen pakker med blomster, 7 ark med klistremerker, ett par pakker med metalldekor.
Blonder, 1 stempel (de hadde ikke så mange stempler, gikk mer i dies og 3D motiv) og en pakke med babypynt.  
Jeg kunne ha kjøpt mange flere dies, vet ikke hva som stoppet meg... Pengene kanskje? :P  Men jeg synes jeg fikk mye for pengene, hele handelen kom på 130 Euro, ca 1000 kr. 

Jammen fant jeg ikke litt småtteri i andre butikker også :) Perlebåndene og halvperlene kjøpte jeg i en ting&tang butikk. Silikon muffins-formen fant jeg på et gatemarked. Det er vel egentlig til baking, men det må vel finnes noe leire e.l som kan brukes også. 

Jeg kan virkelig anbefale en tur til Amsterdam! Sett av litt tid til scrappeshopping også da :)

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer på forrige innlegg! Og velkommen til nye følgere! Hyggelig at så mange vil være med på blog candy'n min! Det er fortsatt tid, så hvis du ikke har hengt deg på ennå har du fremdeles muligheten :)
Jeg ser det har kommet masse nytt i bloggene jeg følger i løpet av de dagene jeg var borte. Gleder meg til å ta en runde og nyte herlighetene! 
Ønsker alle en riktig god søndag!

18 kommentarer:

Karin Dahl sa...

Her har du handlet masse fint ser jeg:)
Gleder meg til å se noe av det du handlet, på noen kreasjoner:)
Er enig med deg at Amsterdam er en fin by, og masse fint å se.
Ønsker deg en fin søndag:)
Clemzy Karin D

Tone K. sa...

OI...høres ut som du har virkelig har funnet et par flotte scrappebutikker i Amsterdam ja :)
Jeg har virkelig lyst til å reise dit, ser så koselig ut med broene og kanalene :)
Da får jeg lagre det på minnet at du har vært der ;)
Kos deg med scrappe-godiset :)

Gitte sa...

Wow sikke mange lækre sager du fik købt i Amsterdam.

Jytte sa...

Sikke mange lækre sager, du har købt! Dejligt at du har haft en god tur til Amsterdam.

Klem :)

Connie sa...

Woooow så mye lekkert du har handlet :)
Kos deg masse.
Ha en fin søndag.
Klem Connie

Irene sa...

ÅÅh, så herlig med Amsterdam-tur og scrappe-shopping!

Har vært der en gang for mange år siden. Ønsker meg tilbake til blomstermarked - elsker blomster ♥, små spennende butikker, besøk på pannekake-restaurant og indonesisk restaurant med rijsttafel. Vandre langs kanalene, se Rembrandt-malerier på museum. Jeg har faktisk tatt på et sånt maleri for å kjenne på overflaten/strukturen i malinga, og tenkte ikke over at alarmen kunne ha begynt å ule. Det gikk heldigvis bra. *puuh*

Ønsker deg en god søndag, Unni!

Pinklady 68 sa...

Amsterdam er bare en superfin by å være turist i!
Ser ut som du har kost deg masse...og mye fint scrappestæsj ble med hjem også:-)
Ha en fin og kreativ kommende uke!

Klem Laila.

Heidi sa...

Høres ut som du har hatt en kjempefin tur:)
Så mye lekkert du har kjøpt.
Ha en fin søndag, klem:)

Jorunn sa...

Ååå - den som kunne gå berserk i disse butikkene du! Skulle hatt en sekk full av penger ;) Nå blir det gøy å lage nye kort med så mange lekre nyanskaffelser :)
Klem, Jorunn

Linda sa...

Ser ut som du har hatt ein trivelig tur. Det er farlig å gå inn i sånne butikker, kommer alltid ut igjen med noe. Masse lekkert du har fått tak i.
Klem Linda :)

Rita sa...

så mye fint du har handlet :) Tror jeg hadde gått tomhendt ut av en butikk med et så stor utvalg :) Klem Rita

Unknown sa...

Dette var skikkelig flott shopping Unni :-) Godt du holder shoppeteknikken ved like. Man glemmer så fort de kunnskapene man ikke bruker vet du! Jeg skulle virkelig gjerne vært med dere til Amsterdam, både på shopping med deg, og konsert med Anette. Imorra tidlig drar jeg vestover. Gruer meg til så mange timer kjøring, men vi får stoppe ofte. Ha en fin uke, og lag mange kort da! Regner med at Lasse var glad for å få dere hjem igjen :-) Klem Vivian

morkaren sa...

Ja, men Unni, du har jo været i slaraffenland, jeg var også gået amok i dies reolen, der er jo mange hollandske scrapper så det er nok derfor udvalget er så stort. knus og velkommen hjem morkaren.

RitaK sa...

Vår i Amsterdam er flott :-) Var der på jobb-tur en gang for ca 10 år siden, men fikk dessverre ikke tid til å besøke noen scrappebutikker. Men frister jo litt med en tur tilbake dit en gang... Ser ut som du har kost deg, og fått shoppet masse "scrappe-godis" å kose deg med :-)

Tuppenshobbyblogg sa...

Wow...her var det mye digg :)

Klem,Kjersti

Jorill sa...

Her var det masse fint:)
Hadde ei venninne som var i Amsterdam i helga, synd eg ikkje viste om denne gullgruva så eg kunne sedt ho... hihiii :)

Klem Jorill

Anneli sa...

Åå så mycket fint du har köpt och diesen så snygga! Kram Anneli

Eva Helen sa...

Så gøy å se bilder du har tatt av turen du var på .Der så det ut som det var en del scrapping.Så masse fint du fikk kjøpt.Ikke sett de joy diesene i hvit før,så de blir spennene å se på kort.

KLem Fra Eva Helen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...